29 stycznia 2013

Wieści o ciekawej treści.

Kochanie, Kochanie!!! Patrz, patrz zaraz królowa będzie przemawiać. Eeee tam, ja muszę iść do dentysty, potem powiesz co było :)

Już w 2010 roku poddani  :D spekulowali na temat abdykacji królowej Niderlandów, wówczas to królowa 30 kwietnia obchodziła 30-tą rocznicę panowania. 

19:00

Toespraak Beatrix - przemówienie Beatrycze :D

Przemowa była bardzo krótka. Królowa przypomniała wszystkim, o tym że 30 kwietnia kończy 75 lat i będzie wielka biba urodzinowa podczas której abdykuje na rzecz swojego syna Willema-Alexandra. 

treedt af - rezygnuje
źródło: http://www.facebookfun.nl/wp-content/uploads/Beatrix_treed_af.jpg

W tym roku będzie się działo, będzie biba nie tylko ze względu na królową, ale również w tym roku przypada 200-lecie monarchii. 
Od 1890 roku rządzą same kobiety i chyba nie było tak źle :) czy to oznacza, że teraz nadejdą czasy kryzysu bo chłop na tronie zasiądzie?  Na szczęście Prins van Oranje ma trzy córki i zero synów, więc władza do kobiet powróci :D

źródło: http://in.reuters.com/

12 komentarzy:

  1. W dzisiejszych czasach monarchia znaczy już tylko tyle, co tradycja. Z drugiej strony Prezydent znaczy tylko tyle, co reprezentant z prawem do veta, którego boi się użyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie monarchia jest ciekawostką, atrakcją turystyczną :) a prezydent ...?
      Ja myślami zmierzam bardziej w kierunku ustroju anarchistycznego :D

      Usuń
  2. niby wiécej znaczy od chlorowych wybielaczy
    ale każda by tam chciała być księżniczką
    więc i książeta potrzebni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam myślę o sobie księżniczka, nawet jeżeli nie ma księcia w pobliżu :D

      Usuń
    2. Jeśli tylko chcesz możesz zawsze być księżniczką nawet jeśli książe jest daleko

      Usuń
  3. hmmm:D ciekawa notka, intrygująca i niezrozumiała dla nie-stalych bywalców;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było to zamierzone :) Dlatego rzadko coś piszę, gdyż mam problem z jasnym i zrozumiałym dla ludzi wysławianiem się :)
      A co tak dokładniej jest niezrozumiałe? To chętnie spróbuję wyjaśnić :)

      Usuń
    2. generalnie chodzi mi o strukturę wypowiedzi;)

      Usuń
    3. Ha, ha, ha czyli o to o czym myślałam ;) Dobra, to przestaję pisać :)

      Usuń
  4. słoiczek dobrych chwil świetna sprawa, dobrze, że się rozprzestrzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bedzie się działo, zdecydowanie. Oglądałam transmisję z przemówienia Królowej.

    PS. Zdjecie , czyli też i Anioł , było robione na Puckim Molo.
    Pozdrawiam
    Cleo

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja akurat oglądałam, a raczej słuchałam :] było krótko i na temat.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!