21 lutego 2013

Duikklok. Czasem zwracam uwagę na budynki.

W centrum miasta Tilburg stoi sobie taki oto apartamentowiec.


Od zawsze mnie intrygował. W końcu postanowiłam się przyjrzeć owej architektonicznej bestii :)
Projekt wykonany przez architektów z Bedaux de Brouwer w roku 2011 pod tajemniczą nazwą Duikklok, czyli dzwon nurkowy. Ten pięciopiętrowy budynek dzieli się na dwa apartamenty, wspólne lobby oraz garaż na parterze.








Ciekawa jestem, jak tam się mieszka?
Z apartamentu na górze można przejść na dach i zrelaksować się na tarasie. Brzmi ciekawie :) Jednak u "Gawła" nie wydaje mi się by rozpościerały się z okien piękne widoki.

A tak wygląda przekrój budynku. Po więcej można zajrzeć tu :)










Source: dezeen.com via Nina on Pinterest

6 komentarzy:

  1. Na pierwszy rzut oka, w ogólnym zarysie, ten budynek przypomina mi kawał wielkiej rury z kolankiem, ale w detalach jest bardzo dopracowany i mimo, że surowy, musi oddawać ciepłe, nasłonecznione apartamenty swoim mieszkańcom
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilekroć przechodziłam obok budynku również zawsze myślałam, no normalna rura z kolankiem ;)
      Ogromne okna muszą nasłoneczniać pomieszczenia, ale bardziej na jakimś wzgórzu widziałabym ten apartamentowiec. Wtedy byłyby widoki :)

      Usuń
  2. Nie źle, w A'damie jest wyspa z różną zabudową, tam się dopiero dzieje, jak zrobi się ciepło to się tam wybiore i zrobię fotorelacje. Nie wiem jak ty, ale ja lubie tę różnorodną architektórę w nl.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno "z jakim przystajesz, takim się stajesz", a ja kiedyś miałam sporo do czynienia z "fanatykiem" architektury i troszkę tym przesiąknęłam :D Bardzo lubię różnorodność... i nie tylko w architekturze.
      Jak się zrobi ciepło, to będzie się działo. Moja lista miejsc, które muszę zobaczyć w Holandii jest wciąż długa ;)
      Pozdrawiam i czekam na fotorelację :)

      Usuń
  3. Ciekawe... na pewno interesujący :-) Też jestem ciekawa jak tam się mieszka, ale teraz wiem, że Ty jesteś w Tilburgu. Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś poznam kogoś kto mieszka w "rurze z kolankiem" i zapytam jak się tam żyje :D
      No niestety jestem w tym Tilburgu, ale wolałabym gdzie indziej ... :(

      Usuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!