8 listopada 2013

Bam, bam, bam i jesteśmy w Bamberg :D

Dziś bezsłownie będzie!
Dlaczego? Bo mi smutno!
Smutno mi, gdyż dopiero teraz przeczytałam, że Bamberg jest jedynym miejscem w Europie, gdzie działa aż 9! browarów warzących piwo!!! 
A ja, ani jednego nie spróbowałam!!!
Buuu! Buuu! Buuu!
Nadzieja jednak pozostaje :) 
Może w przyszłym roku na wiosnę uda się wyruszyć piwnym szlakiem przez Bawarię :)

To był taki spontaniczny wypad. Ostatni wspólny dzień z mamusią. Usiadłam nad mapą i szukałam w okolicach, co by tu można zobaczyć i tak trafił się Bamberg, przez swoją uroczą nazwę :)

Zapraszam na krótki, niepiwny spacer :D






Odrobina romantyzmu...


Im większa kłódka, tym większa miłość?


Może też powinnam była zawiesić taką kłódkę miłości i byłoby wówczas bajkowo?
Nic straconego! Następnym razem :D :D


Fontanna na Maxplatz.


Kościół St.Martin i Zielony Rynek.


Fontanna Neptuna.





Książę Bawarii, Luitpold Karol Wittelsbach oraz czerwoni mnisi? Nie znalazłam żadnych informacji o czerwonych ludkach. 
Może ktoś z Was wie co nie co o nich?


Uwielbiam bawarskie klimaty.





Kunegunda Luksemburska.




Stary Ratusz.



Igor Mitoraj w Bamberg.


Katedra w Bamberg





Różany ogród.






Opactwo Benedyktynów.


Domki nad rzeką Regnitz.




Miłego weekendu!!!
:D

5 komentarzy:

  1. I nawet browar masz na zdjeciu :PP
    Musisz do Konstanz na piwko wpasc :)
    Pikna wycieczke mialyscie, dobrze, ze nazwa Cie poderwala ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic mi nawet nie mów z tym browarem ... :p

      Usuń
  2. Ja niestety często dowiaduję się o czymś dopiero po powrocie i potem pluję sobie w brodę. Ale przynajmniej jest motywacja aby wrócić. Mogło być gorzej, gdyby to było np. w Australii;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Bambergu jeszcze nie byłam, ale oglądałam go ostatnio w filmie (Resturlaub - minirecenzja u mnie, zapraszam :)) i strasznie mi się spodobał. W ogóle uwielbiam niemieckie starówki - strasznie żałuje, że z Torunia prawie wszędzie jest daleko, a wyprawa do Bawarii czy Badenii to prawie wyprawa na koniec świata. Pociesza mnie tylko fakt, że w tym roku może nie będzie to aż tak daleko, jeśli uda mi się zmienić miejsce zamieszkania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę szybkiej zmiany miejsca zamieszkania :) Obyś miała blisko do każdego pięknego miejsca.
      Ja ostatnio zakochałam się w Bawarii, w niemieckich starówkach i w ich jedzeniu :) Marzy mi się wycieczka objazdowa po wsystkich zamkach :)
      Pozdrawiam i idę zajrzec do Ciebie :)

      Usuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!