27 stycznia 2014

Gdzie życie płynie z wolna.

Malowniczo położone, przyjazne miasteczko Hersbruck nad rzeką Pegnitz znajduje się w odległości 30 km od wszystkim znanej Norymbergi, na terenach Środkowej Frankonii. Dawny ośrodek uprawy i handlu chmielu otaczają piękne lasy, wzgórza i doliny. Miasto nazywane jest sercem Hersbruckiej Szwajcarii (tłumaczenie własne :), niskiego pasma górskiego o wysokości około 600 m n.p.m. 
Pełne urokliwych średniowiecznych uliczek, domów kwiecisto zdobionych, miejsc na chwilę zadumy. Tu życie płynie z wolna przy małym rodzinnym piwku, gdzie nikt się nie śpieszy a jedynie delektuje chwilą. 

Hersbruck to pierwsze niemieckie Cittaslow. Bardzo ciekawa organizacja skupiająca miasta, społeczności które pragną poprawy jakości własnego życia i kultywowania lokalnych tradycji i obyczajów. 
W Polsce w akcji bierze udział kilka miast z zielonej części Polski, z Warmii i Mazur.



Browar zamkowy

fragment zamku



Kościół Najświętszej Marii Panny

Kościół Najświętszej Marii Panny

Regionalny browar.



Rzeka Pegnitz


Śluza





przed włoską restauracją "Peter Pan"


Rzeka Pegnitz

Zamku w Hersbruck nie udało mi się zwiedzić. Trwał remont :)

~~~ Miłego tygodnia ~~~

7 komentarzy:

  1. Jeju jak fajnie! Czemu mnie tam nie zabralas? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabierz tu, zabierz tam i jeszcze pierogi ulep :) Wykończy mnie babsztyl :p

      Usuń
    2. Ze niby jestem namolna? Wydaje Ci sie :D
      (Glodna! Gdzie pierogi?)

      Usuń
    3. Nie lubię tego słowa - namolna :/
      Bardziej sobie pomyślałam - Ty mnie gdzieś zabierz! A najlepiej do Hiszpanii :D
      W tym tygodniu chcę wypróbować pierogi z suszoną śliwką. Wpadniesz?

      Usuń
    4. Tez nie lubie!
      Zabiore Cie, wlasnie taaaam. Albo tam z tego zdjecia ;)
      Z suszona sliwka? Hmm a zrobisz mi z kapusta i grzybami? ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Byłam, zajrzałam i przeczytałam! Dzięki za wiedzę historyczną zaserwowaną w przyjemny sposób :) Zdecydowanie muszę bardziej kontrolować Twoje wpisy, by być na bieżąco!

      Usuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!