16 kwietnia 2014

Lębork, miasto pełne unijnych projektów.

Przechadzając się po Lęborku nie sposób nie zauważyć tablic informujących o unijnych funduszach. Cały czas coś się dzieje, miasto rozrasta się, inwestuje, modernizuje by przyciągnąć rzesze turystów. Wszystko idzie w dobrym kierunku, gdyż naprawdę wielką przyjemność sprawiło mi spacerowanie i rozglądanie się wokoło. 


Niestety czasu zabrakło by skorzystać z powyższej podpowiedzi na spacer i tylko kilka punktów z mapy mam zaliczone :)

Swoje zwiedzanie rozpoczęłam od neogotyckiego Ratusza z przełomu XIX i XX wieku. Przyciągnął moją uwagę nie tylko pięknym wyglądem, ale i wnętrzami. Przepiękne witraże i sklepienia w korytarzach zapewne umilają czas w pracy urzędnikom :p









Po przeciwnej stronie ulicy nie mniej ciekawy budynek poczty, również w stylu neogotyckim.




Przy tej samej ulicy można podziwiać odrestaurowane kamienice.





I wkraczamy na plac w centrum miasta, na mapie ze zdjęcia, będzie to ta pusta, biała plama :) Niestety w tym miejscu muszę wspomnieć o wielkim minusie, a mianowicie o trudnościach z połączeniem się z Wi-Fi na Placu Pokoju, bo tak się zwie ta biała plama :p Czyżby to były tylko obiecanki-cacanki radnych miasta? Mnie przez kwadransik odpoczynku na ławce nie udało się połączyć i posiedzieć na fejsie, ale może to i lepiej, przynajmniej nie siedziałam długo i więcej zobaczyłam :) 


I jeszcze widoczek z za żaby na Plac Pokoju :)


Przechadzając się ścieżką wzdłuż średniowiecznych obwarowań miejskich kieruję się na kościół św. Jakuba. Lębork jako jedno z nielicznych miast Pomorza ma tak dobrze zachowane mury obronne z epoki Średniowiecza. Po więcej informacji turystycznych zapraszam tu.




Poniżej baszta nr 25, zwana też bluszczową.


Kościół św. Jakuba należy do jednych z najstarszych zabytków Lęborka. 


A tuż obok kościoła galeria Jakubów :) Śmieszny projekt, po pierwszym rzucie oka byłam pewna, że wszyscy Jakubowie zapewne mają coś wspólnego z Lęborkiem, ale czytając dalej okazało się, że nie. Z resztą zobaczycie sami na zdjęciach :D



Ostatnia tablica, której nie umieściłam, opisywała postać z gry komputerowej Gothic, Diego oraz dwie postaci z kreskówek. I właśnie ze względu na jedną z tych postaci, która mnie irytuje, nie będzie jej tu ;)
Od roku 2007 odbywa się w Lęborku Międzynarodowy Zlot Jakubów, który jest jedną z atrakcji podczas letnich Lęborskich Dni Jakubowych. 

Idąc dalej mijamy spichlerz solny, w którym obecnie mieści się kościół Zielonoświątkowców.


Spichlerz ten zamykał od północy dziedziniec zamkowy.
Zamek krzyżacki został wzniesiony w latach 1341 - 1363.



Spacer kończę na deptaku, na zakupach :)





Miłośnikom pierogów z całego serca i brzucha polecam wstąpić do malutkiej pierogarni na Staromiejskiej. Pierogi z kurczakiem i brokułami wymiatają (5 dużych sztuk za 8 zł) !!!

Pozdrawiam :) 

16 komentarzy:

  1. Agus,a tos mi miasto upiekszyla.Bedzie mi sie mieszkalo tutaj jeszcze przyjemniej,i historii troche tez mi sie przydalo.Dzieki,ciocia Celina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze do usług. Gdy ciocia zamieszka w jakichś ciepłych krajach, to będę częściej wpadać i upiększać :D :D

      Usuń
  2. a wi-fi to podobno latem/tak slyszalam/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kamienice. Fajnie uchwyciłas całe miasto

    OdpowiedzUsuń
  4. urocze miasto .. i pięknie je uchwyciłaś na zdjęciach ! .. piękny kontrast z niebem ..
    nigdy nie tam nie byłem ale tak bardzo się cieszę, że polskie miasta bardzo pięknieją a ludzie po prostu dbają o ich wygląd i to nie tylko sprawa funduszy ale i chęci :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie bez chęci nawet z pieniędzmi zbyt wiele nie da sie zrobić. A Lębork zachwycił mnie bardzo :)
      Dziękuję ma miłe słowa i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zajebiscie stare kamloty , a cos dla młodzieży ??? Totalne zeroooo . Wiecie jak na Lębork się mówi poza Leborkiem " miasto Emerytów i starych pierdzieli "

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego nie mieszkam ani w Lęborku, ani w swojej Pile, która też jest miastem wymarłym :p Będąc jedynie turystą stare kamloty są zajebiste :p

      Usuń
    2. Zajrzyj tu wkrótce, to zobaczysz jak "ciekawa" jest Piła :)

      Usuń
  6. A MI SIĘ PODOBA PRZEDWOJENNY LĘBORK http://www.lauenburg.wleborku.com.pl/ NA TEJ STRONIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za linka :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Jutro wybieram się do Lęborka i z tego co juz widzę po przeczytaniu Twojego bloga i zobaczeniu zdjęć, będzie mi się podobało. Zastanawiam się jednak, czy czasu starczy na zobaczenie wszystkich atrakcji... W pierwszej kolejności zamierzam zobaczyć zamek krzyżacki i kościół Św. Jakuba.

      Usuń
    3. Jeżeli rozpoczniesz zwiedzanie o poranku, niekoniecznie wczesnym, to gwarantuję Ci, że czasu na wszystko powinno Ci starczyć :) Chociaż z drugiej strony każdy indywidualnie podchodzi do różnych atrakcji i czasem jedna mijamy szybko, a przy drugiej się zasiedzimy ;)
      Życzę pięknego dnia i oby udało się zobaczyć wszystko! Pozdrawiam :D

      Usuń
  7. Byliśmy od rana i czasu mieliśmy aż nadto, bo niestety okazało się z od 1 do 3 maja muzea pozamykane, więc mogliśmy oglądać wszystko tylko z zewnątrz... Miasto bardzo mi się podobało. Chociaż muszę powiedzieć, że komuna zrobiła dużo złego, bo niestety zniszczona część starego miasta została zastąpiona blokami i budynkami mało pasującymi do całokształtu. Ale takie klimaty niestety w Polsce mieliśmy i nic na to nie poradzimy. Od wewnątrz mogliśmy jedynie zobaczyć kościół Św. Jakuba. Czeka mnie zatem ponowna wycieczka do Lęborka :). Ale będzie to dla mnie duża przyjemność, więc nie narzekam! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!