16 listopada 2015

Świat filmu. Zwiedzamy Frankfurt nad Menem.

W liceum przebiegła mi myśl przez głowę by zdawać do szkoły filmowej, na kierunek operatorski. Niestety nie dogoniłam tej myśli, ale wciąż lubię wszystko co związane z filmem. Dlatego wiedziałam, że główna trakcją we Frankfurcie nad Menem będzie dla mnie muzeum filmu.

Dzisiaj zabiorę Was na krótką wyprawę do Deutsches Filmmuseum :) 


Zdobywcą tej statuetki Oscara jest Maximilian Schell, za rolę w filmie "Wyrok w Norymberdze". Abby Mann natomiast dostał Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany. Film ten uzyskał 19 różnych nominacji z czego zdobył 9 nagród. 
Wart obejrzenia!


Peep Show.
Przedstawiał obrazy ze świata w pudełku. Najczęściej były to krajobrazy miast, ale także katastrofy naturalne lub bitwy wojenne. Wędrujący konferansjerzy zabawiali w ten sposób publiczność podczas karnawału i targów od początku XVIII wieku.


Pierwowzór aparatu fotograficznego - camera obscura.



Ceramiczne, transparentne płytki z rzeźbieniem podświetlone ukazują nam cały obraz.


Anamorfoza.
Zniekształcone obrazy mogą zostać "odczytane" poprzez odbicie w specjalnie uformowanym lustrze.



Lustro czarodziejki.
Różne małe, zakrzywione lusterka umieszczone na powierzchni lustra mnożą i zniekształcają odzwierciedlenie osoby.


Magiczne latarnie.






Ekspozycja muzeum mieści się trzech pietrach.  Wielbiciele filmu i historii nie będą zawiedzeni. 











Wszystko zaczyna się od szkicu.





Makijaż, kostiumy, figurki, maski, muzyka... Świat kina jest ogromy :)













Muzeum ma stanowiska interaktywne, można edytować filmy, wycinając klatki, które nam nie pasują. Można pobawić się suwakami na "konsoli dźwiękowej", posłuchać muzyki filmowej lub wystąpić w filmie :) 



2 komentarze:

  1. Super! Muszę się kiedyś tam wybrać i zobaczyć to na żywo:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są też wystawy tematyczne w muzeum. Ja spóźniłam się parę dni na "Surrealizm w filmie" i bardzo żałuję tego, dlatego warto zajrzeć do nich na stronkę i sprawdzić program ;)

      Usuń

Nawet nie wiedziałam, że otrzymywanie komentarzy może być takie przyjemne :) Zapraszam!